Wednesday 5 October 2011

selepas 7 bulan

AS-Salam..

30.09.2011(Jumaat) satu lagi tarikh keramat yg akan dikenang sehingga ke akhir hayat aku juga kuarga..Pada tarikh ni wan(mak pada arwah mak) pula telah dipanggil menghadap ALLAH pada jam 10.30 pagi..ALLAH lebih mengetahui segala-galanya dan dia adalah sebaik2 perancang..

Aku agak terkejut tambahan pulak hp aku btri kong dan memaksa k.hasnah kol ofis utk dptkan aku..Aku tak sangka hal2 kecemasan ni dan mcm biasa aku terpaksa mndgr bebelan dri syam(adik lelaki)...

Ja hantar aku ke P.sentral dan aku naik ERL sampai KL.SENTRAL..de,acik,bong,ngah dh smpai..lepas dri amik aku kami gerak ke Taman Melawati amik MAN..Kesian MAN kena tggal dgn BILAH n ANAS..bengang ktorg..kami pun nk cpt gak smpai..mentang ler de pkai MPV..fikir +ve jelah kami..kesian gak kat MAN kalo tak amik dia..wan dia jugak..dri tggu tren smapi ke kg aku dh sdkhkan yasin..x hafal pun juz folo dari mp3...he3..

Alhamdulillah kami masih sampai sblum wan dikebumikan...Kami smpai dlm pukul 3.40 ptg..itupun syam bwk keter mcm ribut..dh ler padat..(bak kata de..kereta lumbuuu)..Kami terus ke masjid Jeram Besu coz wan dh bawak kesitu..Syukur padamu aku masih smpat membaca yasin n sembhyang jenazah(1st time solat jnazah) utk wan(itupun jerk yg mampu coz kami dri jauh wan..maafkan kami)..

Masa arwah mak dulu aku x mampu coz sgt x sggup...Arwah mak pergi 25.02.2011 dan arwah wan pergi 30.09.2011..x lama lepas arwah mak, arwah wan pulak...kehilangan besar aku n family...xpelah ALLAH lebih mengetahui dan apa yg mampu aku buat adalah brdoa utk mereka..

*Aku mohon padaMU agar aku x lupa dgn apa yg aku lakukan skrg...Aku rindu sgt kat mak..(sonok bunga kemboja mak dh kuar bunga..wangiiiii)

*AL-FATIHAH untuk mak n wan..




No comments: